RTÜK Başkanı ‘tarafsız’ olduğunu söyledikten sonra, muhalif kanallara ceza yağdı

Yayıncıları ‘muhalif, yandaş’ olarak ayırmadığını öne süren Şahin’i, başkanı olduğu RTÜK’ün kayıtları yalanladı. Yandaş ATV ve A Haber hakkında kuruma yapılan 4 bin şikayetten hiçbiri hakkında işlem başlatılmadı.

Gündem 09.07.2021, 07:24 09.07.2021, 11:03
RTÜK Başkanı ‘tarafsız’ olduğunu söyledikten sonra, muhalif kanallara ceza yağdı

BirGün'de Hüsetin Şimşek'in haberine göre iktidarın muhalif medya ve gazetecilere yönelik baskıları bitmek bilmiyor. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ve Basın İlan Kurulu (BİK) ile hükümete muhalif televizyon kanalları ve gazeteler susturulmaya çalışılıyor. Halk TV, KRT, Tele 1 gibi televizyon kanallarına, iktidara yönelik hakaret taşımayan eleştirilerde bile üst sınırdan ceza veren, bu kanallarda söylenen türküler için bile yaptırım kararı alan RTÜK, ATV ve A Haber hakkındaki binlerce şikayeti ise gündemine almıyor. İktidara yakınlığıyla bilinen Albayrakların sahibi olduğu iki kanal için dört bin şikayet görüşülmeyi bekliyor.

RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, kurumun verdiği cezalarla ilgili “yandaş, muhalif” ayrımını yapmadığını iddia etti. Şahin’e tepki gösteren Üst Kurul Üyesi İlhan Taşcı, ATV ve A Haber’le ilgili kayıtları paylaştı. Taşcı’nın açıkladığı verilere göre, 1 Ocak ile 30 Haziran 2021 tarihleri arasında RTÜK’e iletişim hatları üzerinden 3 bin 891’i ATV, 166’sı A Haber hakkında olmak üzere toplam 24 bin 710 şikayet ulaştı. İki kanalla ilgili şikayetlere ilişkin herhangi bir işlem başlatılmadı.

CEZAYA ENGEL OLDU

Şahin’i başkanı olduğu RTÜK’ün kayıtlarının yalanladığını kaydeden Taşcı, “Bu sayıları ben hazırlamadım, paylaştığım veriler RTÜK’ün kayıtları. RTÜK Başkanı çıkıp iktidara yakınlığıyla bilinen kanallar hakkında son 6 ayda ‘ceza verdik’ diyemez. Çünkü verilmedi, verdirtmedi. Ceza verilmemesi bir yana bu kanallarla ilgili düzenlenmiş ve görüşülmüş tek bir rapor dahi yok” dedi.

“En çok şikayet edilen kanalla ilgili tek bir dosya dahi hazırlanmayıp görüşülmüyorsa bu, sonuna kadar belli kanalların korunup kollandığının belgesidir” diyen Taşcı, BirGün’e yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Benim kanallara verilen cezalarla ilgili yaptığım çalışmayı paylaşmamdan sonraki ilk kurul toplantısında bile iktidarı sorgulayan, yeri geldiğinde eleştiren Tele 1 kanalına 4, Halk TV’ye 2, Fox TV’ye 1, KRT’ye 1 ceza verildi. Ben sayıyı 22 olarak açıklamıştım, son kararlarla eleştirel yayıncılara verilen ceza sayısı 31’e yükseldi. İktidara yakınlığıyla bilinen kanallara ise verilen ceza sıfır.”

MECLİS GÜNDEMİNDE

Öte yandan RTÜK’ün televizyon kanallarına verdiği cezalar ile gazetecilere yönelik saldırılar Meclis’teki 4. Yargı Paketi görüşmelerinde tartışma konusu oldu. CHP’nin gazeteci kökenli Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, RTÜK’ün televizyon kanallarına verdiği cezalara tepki göstererek, “Biz burada yargı paketini konuşurken iktidarın sopasına dönüşen RTÜK televizyonlara ceza yağdırıyor” dedi. Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) Yönetim Kurulu da RTÜK’ün beş televizyon kuruluşuna verdiği yayın durdurma ve para cezalarıyla Anayasa’ya aykırı davrandığına ve sansür uyguladığına dikkat çekti. TGC Yönetim Kurulu’nun açıklamasında şu görüşler yer aldı:

“Bir kamu kurumu olan ve her yayın organına eşit davranma sorumluluğu bulunan RTÜK verdiği cezalarla medya kuruluşlarını kamusal meseleleri tartışmaktan caydırmaya, eleştirel haber yapılmasını engellemeye çalışmaktadır. RTÜK’ü bir kez daha kararlarında Anayasa’ya, basın ve düşünceyi ifade özgürlüğüne saygılı olmaya çağırıyoruz.

RTÜK’ün Hilmi Yarayıcı’nın Cemo’yu seslendirdiği program nedeniyle HalkTV’ye para ve program durdurma cezası vermesine tepki gösteren Basın Konseyi, “Basının susturulma çabaları karşısında, hukukun er geç uygulanmasını ve bu yanlıştan dönülmesini bekliyoruz” açıklaması geldi.

Yorumlar (0)
25
açık